[STRONA GŁÓWNA]

Projekty

INNE

Archiwum aktualności

....::::  ZIELONA SZKOŁA  2023  ::::....

ZIELONA SZKOŁA NAD MORZEM

29 maja uczniowie klas 4-8 wyruszyli na Zieloną Szkołę do miejscowości Wicie. Po dotarciu na miejsce, zjedzeniu obiadu i rozlokowaniu się w domkach poszliśmy na plażę powitać morze. Następnego dnia, korzystając z pięknej pogody, spacerowaliśmy po miejscowości, bawiliśmy się na plaży i na terenie ośrodka. Trzeciego dnia odbyliśmy rejs statkiem po Bałtyku. Kolejnego dnia pojechaliśmy do Jarosławca. Odwiedziliśmy muzeum bursztynu. Dowiedzieliśmy się wielu ciekawych informacji i podziwialiśmy eksponaty wykonane z bursztynu. Po zakupieniu pamiątek wróciliśmy do ośrodka. Z okazji Dnia Dziecka wieczorem zajadaliśmy się pizzą i pieczonymi kiełbaskami oraz bawiliśmy się i tańczyliśmy w tym muzyki na dyskotece na świeżym powietrzu. W piątek wczesnym rankiem pełni wrażeń i radości udaliśmy się w drogę powrotną do Żar

20 czerwca 2023r. - www.ssp.zary.pl

ZIELONA SZKOŁA W KARPACZU.

W daniach 24 – 26 maja 2023r. uczniowie klas pierwszych, drugich i trzecich udali się na wycieczkę do Karpacza. Wyjazd był wyjątkowo udany. Zabawy w Western City, pobyt w Parku Miniatur zabytków Dolnego Śląska, zwiedzanie Muzeum Figur Woskowych dostarczyły wielu niesamowitych wrażeń. Całości dopełniły zabawy na świeżym powietrzu z widokiem na góry, słoneczna pogoda i zakupowe szaleństwo w sklepach z pamiątkami. Już myślimy o kolejnym wyjeździe.

....::::  ZIELONA SZKOŁA  2022  ::::....

ZIELONA SZKOŁA KLAS 4-7

23 maja wczesnym rankiem podekscytowani uczniowie z klas 4-7 wyruszyli z Placu Targowego na zieloną szkołę do miejscowości Wicie. Po dotarciu do ośrodka Na Wydmach, zjedzeniu obiadu i rozlokowaniu się w urokliwych domkach udaliśmy się na plażę powitać morze. Czas na zielonej szkole wypełnialiśmy zabawą na plaży, budowaniem zamków z piasku, długimi spacerami brzegiem morza i podziwianiem pięknych zachodów słońca. Na terenie ośrodka energicznie graliśmy w siatkówkę i koszykówkę, bawiliśmy się na placu zabaw, a także z dużą finezją tańczyliśmy belgijkę. Podczas pobytu udaliśmy się do Jarosławca, aby zakupić pamiątki i skosztować pysznych gofrów. Ostatniego dnia odbyła się dyskoteka przy ognisku. Wszyscy radośnie tańczyliśmy i bawiliśmy się, zajadając upieczone kiełbaski. Pełni wrażeń, z uśmiechami na twarzy wyruszyliśmy w drogę powrotną do Żar.

15 czerwca 2022r. - www.ssp.zary.pl

....::::  ZIELONA SZKOŁA  2019  ::::....

ZIELONA W JASTRZĘBIEJ GÓRZE

2 czerwca wyruszyliśmy na zieloną szkołę do Jastrzębiej Góry. Gdy dotarliśmy na miejsce i zakwaterowaliśmy się w ośrodku, udaliśmy się na plażę powitać morze.
Podczas pobytu pojechaliśmy do miejscowości Hel. Zwiedziliśmy tam fokarium, przyglądaliśmy się karmieniu fok, ich akrobatycznym występom. A potem zakupiliśmy pamiątki.
Odwiedziliśmy farmę strusi afrykańskich w Kniewach. Dowiedzieliśmy się wielu ważnych i ciekawych informacji o znajdujących się tam m.in. strusiach, lamach, emu, kozach, kogutach, królikach. Mogliśmy skosztować pyszną jajecznicę przyrządzoną ze strusiach jaj oraz pieczone kiełbaski.
Wyruszyliśmy spacerem do Rozewia, aby móc podziwiać urokliwy krajobraz nadmorski ze znajdującej się tam latarni morskiej.
Mieliśmy przyjemność przysłuchiwać się gawędom kaszubskim. Poznaliśmy słowa oraz piosenki kaszubskie, a także tradycje i obyczaje żyjących w tych okolicach mieszkańców.
Korzystając z pięknej pogody, odpoczywaliśmy na plaży, budowaliśmy zamki z piasku, podziwialiśmy zachód słońca.
Na koniec naszego pobytu w Jastrzębiej Górze przygotowaliśmy ognisko i piekliśmy kiełbaski. Na terenie ośrodka graliśmy w piłkę nożną i siatkową.
Wszyscy wróciliśmy uśmiechnięci, pełni wrażeń i nowych doświadczeń.

17 czerwca 2019r. - www.ssp.zary.pl

....::::  ZIELONA SZKOŁA  2018  ::::....

SŁONECZNA ZIELONA SZKOŁA W ŁAZACH

W dniach od 4 do 9 czerwca 2018 r. odbyła się zielona szkoła w Łazach nad morzem. Wczesnym rankiem pożegnaliśmy się z rodzicami i ruszyliśmy w drogę. Już około godziny 16.00 byliśmy na miejscu, w ośrodku „Bryza”. Po rozlokowaniu się w dwuosobowych pokojach udaliśmy się na posiłek. Wieczór wypełniliśmy grami w koszykówkę i w piłkę nożną.
Drugiego dnia mieliśmy zaplanowaną wycieczkę do Kołobrzegu. Zwiedziliśmy z przewodnikami miasto, płynęliśmy statkiem pirackim, na koniec zakupiliśmy pamiątki. Wieczorem spacerowaliśmy po plaży, graliśmy w siatkówkę i kopaliśmy wielkie dziury w piasku.
Trzeci dzień zapowiadał się wspaniale, gdyż przewidziana była przejażdżka kolejką wąskotorową. Malownicza trasa wiodła z Koszalina, a kończyła się w Rosnowie. Tutaj organizatorzy wycieczki przygotowali nam różne zabawy i pieczone kiełbaski.
Kolejny dzień przyniósł nam wyjątkowo piękną pogodę. Wyruszyliśmy nad jezioro Jamno, gdzie czekał na nas statek. Kapitan pozwolił nam wejść na mostek kapitański i stanąć za sterem. Opowiadał ciekawe historyjki dotyczące żeglugi.
Piąty dzień naszej wycieczki spędzaliśmy w ośrodku, wypełniając czas grami i zabawami na boiskach sportowych, plażowaniem i robieniem ostatnich zakupów. Pod koniec dnia po zajęciach rekreacyjnych rozpaliliśmy ognisko i piekliśmy kiełbaski.
Sobotni poranek znów przywitał nas słońcem. Zdaliśmy pokoje, zapakowaliśmy bagaże do autobusów i wyruszyliśmy w drogę powrotną, która minęła szybko i przyjemnie. Wróciliśmy do Żar pełni wrażeń. Uważamy, że była to pouczająca wyprawa z wieloma niespodziankami. Warto brać udział w zielonej szkole, bo nie od dziś wiadomo, że podróże kształcą.

10 lipca 2018r. - www.ssp.zary.pl

....::::  ZIELONA SZKOŁA  2017  ::::....

ZAKOPANE 2017

Na przełomie maja i czerwca pojechaliśmy na zieloną szkołę do Zakopanego. Zamieszkaliśmy w niewielkiej wiosce Murzasichle w ośrodku „U Zbójnika”. Podczas pięciodniowego pobytu najpierw zwiedziliśmy Dolinę Kościeliską i jej jedno z odgałęzień, wąwóz „Kraków”. W czasie wędrówki odpoczywaliśmy w schronisku PTTK i przy bacówce. Następnego dnia popłynęliśmy najpiękniejszym w Europie przełomem rzeki przez góry. Emocje podczas spływu Dunajcem były ogromne. Dziki krajobraz Pienin zmieniał się jak w kalejdoskopie i zapierał nam dech w piersiach. Trzeciego dnia spacerowaliśmy po Zakopanem i słynnych Krupówkach, potem wjechaliśmy kolejką linowo-terenową na najbardziej znane i oblegane przez turystów miejsce, czyli Gubałówkę. Tu zakupiliśmy pamiątki i stąd podziwialiśmy wspaniały widok na Tatry. Ostatnim punktem programu wycieczki był wjazd na Kasprowy Wierch, z wierzchołka którego oglądaliśmy malowniczą panoramę Tatr Wysokich i Zachodnich oraz słynną Halę Gąsienicową. W ośrodku czas wypełnialiśmy grami i zabawami na boiskach. Wieczory spędzaliśmy przy ogniskach, piekliśmy kiełbaski, chleb i urządzaliśmy zawody sportowe. Często spacerowaliśmy po okolicy, podziwiając krajobrazy.

Kolejna zielona szkoła była dla nas interesującą lekcją przyrody i geografii. Poznaliśmy ciekawe szlaki górskie, tajemniczą tatrzańską przyrodę i podhalański folklor.

18 czerwca 2017r. - www.ssp.zary.pl

....::::  ZIELONA SZKOŁA  2016  ::::....

ZIELONA SZKOŁA

Kolejna zielona szkoła za nami. Tym razem odwiedziliśmy Mierzeję Wiślaną i przy okazji Żuławy. Poznaliśmy m.in. historię zamku w Malborku oraz byliśmy na grobie Mikołaja Kopernika we Fromborku. W Gdyni płynęliśmy statkiem oraz odwiedziliśmy Oceanarium.

17 czerwca 2015r. - www.ssp.zary.pl

....::::  ZIELONA SZKOŁA  2015  ::::....

ZIELONA SZKOŁA NAD BAŁTYKIEM

24 maja 2015 r. wybraliśmy się na sześciodniową zieloną szkołę. O godz. 7.00 wyjechało pięć autokarów roześmianych i radosnych dzieciaków z placu targowego przy naszej szkole.
Na miejscu, w Jarosławcu nad Bałtykiem, byliśmy o godz. 15.00. Panowała ładna, słoneczna pogoda. Najpierw zostaliśmy zakwaterowani w hotelu „Rafa”. Następnie wybraliśmy się z naszymi wychowawcami na spacer po pięknej plaży. Po powrocie bawiliśmy się na placu zabaw. W poniedziałek zwiedzaliśmy urokliwą Dolinę Charlotty i znajdujące się tam zoo. Przypatrywaliśmy się wielu zwierzętom i obserwowaliśmy ich życie. Przy każdej zagrodzie umieszczono głośniki, dzięki którym wysłuchaliśmy kilku bajek o zwierzętach, np. przy łabędziach była to baśń J. Ch. Andersena pt. „Brzydkie kaczątko”. Z kolei udaliśmy się do fokarium i tam podziwialiśmy niesamowite sztuczki w wykonaniu bardzo mądrych fok. W godzinach popołudniowych zwiedzaliśmy Jarosławiec, byliśmy na lodach i gofrach, a dzień pożegnaliśmy na plaży, podziwiając zachód słońca. Nazajutrz, we wtorek, mieliśmy się udać do Darłowa na rejs statkiem, ale został on odwołany z powodu sztormowych fal. Pani dyrektor przełożyła więc rejs na czwartek. A my bawiliśmy się w hotelowym basenie, na placu zabaw, weszliśmy na latarnię morską i poszliśmy na wycieczkę do lasu. W środę wyjechaliśmy do aquaparku, co wszystkich bardzo uradowało. Okazało się, że basen miał m.in. długie, kręte zjeżdżalnie wodne, na których szaleliśmy pod czujnym okiem opiekunów i ratowników. Było świetnie.
Czwartek! Rano po śniadaniu udaliśmy się do Słupska. Po mieście oprowadzał nas przewodnik przebrany w strój słupczanina z XVIII wieku. Opowiadał on ciekawe historie związane z zabytkami miasta, którego panoramę oglądaliśmy z wysokiej wieży ratusza. Po obiedzie, zgodnie z planem, znaleźliśmy się w Darłowie i odbyliśmy fantastyczny rejs pirackim statkiem. Jak przystało na piratów, nikt nie chorował, choć nieco kołysało. W godzinach wieczornych mieliśmy ognisko i pożegnalną dyskotekę ze słodkim poczęstunkiem. Nadszedł piątek, dzień wyjazdu z zielonej szkoły do Żar. Po wczesnym śniadaniu, około godz. 8.00 udaliśmy się w powrotną drogę. Pogoda była przepiękna, więc podróż mijała szybko i przyjemnie. Do domu dojechaliśmy o godz. 16.00. Czekali na nas stęsknieni rodzice. Zmęczeni, ale pełni wrażeń podziękowaliśmy wychowawcom za opiekę.
To była udana i obfitująca w wiele wydarzeń i przygód zielona szkoła, na której poznawaliśmy ciekawe miejsca, uczyliśmy się, bawiliśmy i odpoczywaliśmy.

15 czerwca 2015r. - www.ssp.zary.pl

....::::  ZIELONA SZKOŁA  2014  ::::....

JASTRZĘBIA GÓRA

Kilka dni temu (pod koniec maja 2014 roku) uczniowie wraz z nauczycielami wrócili z kilkudniowej wycieczki na Kaszubach w ramach zielonej szkoły.
Z czystym sumieniem możemy uznać ją za jedną z najlepszych i najciekawszych. Zwiedziliśmy wiele interesujących miejsc naszej Ojczyzny i zdobyliśmy ogromną wiedzę z historii, geografii, przyrody i języka polskiego.
W niedzielę rano, 25 maja, wszyscy uczniowie i ich opiekunowie wyjechali z Żar pięcioma autokarami do Jastrzębiej Góry nad Bałtykiem, niedaleko Trójmiasta i Półwyspu Helskiego. Kiedy dotarliśmy na miejsce, zakwaterowani zostaliśmy w ośrodku ,,Feniks” położonym z dala od miejskiego zgiełku w sąsiedztwie plaży. Po krótkim odpoczynku wybraliśmy się na wieczorny spacer brzegiem morza i podziwialiśmy piękny zachód słońca.
Następnego dnia przejechaliśmy przez najbardziej znane miejscowości Półwyspu Helskiego . W mieście Hel spacerowaliśmy urokliwymi uliczkami, widzieliśmy zabytkowe domki i falochrony. Zwiedziliśmy jedyne w Polsce fokarium, w którym naukowcy starają się o odnowienie populacji rzadkich fokowatych, zwanych morświnami. Zaliczyliśmy też rejs statkiem po Zatoce Gdańskiej.
We wtorek udaliśmy się do latarni morskiej w Rozewiu, z której podziwialiśmy morską panoramę aż po horyzont. Do Jastrzębiej Góry wracaliśmy plażą, na której wypoczywała duża, ładna foka. Cieszyliśmy się, że możemy ją zobaczyć wolną na łonie natury. Wieczór tego bogatego we wrażenia dnia to zabawy, zajęcia sportowe i ognisko, na którym piekliśmy smaczne kiełbaski. Były też tańce i śpiewy.
Kolejnego dnia zwiedzaliśmy przepiękne miasto portowe Gdańsk. Wielkie wrażenie zrobiły na nas kolorowe, zabytkowe kamieniczki i wielki żuraw nad Motławą. Na placu przy fontannie Neptuna zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcia.
Następnym miejscem postoju i zwiedzania była Oliwa. Tam, w zabytkowej Katedrze Oliwskiej, wysłuchaliśmy koncertu organowego. Zachwycił nas piękny Oliwski Ogród Botaniczny pełen egzotycznych, kwitnących roślin rosnących w stylu ogrodów francuskiego i angielskiego.
Kolejnym miejscem, w którym się pojawiliśmy było Westerplatte. Pod Pomnikiem Obrońców Wybrzeża wysłuchaliśmy historii ataku Niemców na polskie koszary i dzielna obronę najdalej wysuniętego w morze skrawka polskiej ziemi. Odwiedziliśmy groby żołnierzy-obrońców Westerplatte i oddaliśmy im hołd.
Wieczorem uczestniczyliśmy w koncercie szantymena, który śpiewał żeglarskie pieśni.
Kolejną atrakcją był pobyt na farmie strusi afrykańskich w Kniewach. Znajdowały się tam też inne zwierzęta: koguty, kury różnych ras, króliki, lamy, emu oraz owieczki i kozy.
Przy ognisku piekliśmy kiełbaski, a właściciel farmy zaprezentował nam strusie jaja, z których zrobił dla nas pyszną jajecznicę. Wszyscy ją kosztowaliśmy . I wierzcie, była dobra.
W czwartkowe popołudnie spacerowaliśmy po Wejherowie . Odpoczywaliśmy w zabytkowym parku, obejrzeliśmy urokliwy rynek oraz poszliśmy szlakiem Kalwarii Wejherowskiej, która liczy 26 kapliczek Męki Pańskiej. My zajrzeliśmy do 5 z nich.
Po powrocie do ośrodka wybraliśmy się ostatni raz nad morze, by się z nim pożegnać. Wieczorem pakowaliśmy się, sprzątaliśmy , by rankiem następnego dnia wyruszyć w powrotną drogę do domu. W autokarach jeszcze raz przeżywaliśmy nasz pobyt nad Bałtykiem. W godzinach wieczornych pan dyrektor i rodzice ciepło nas przywitali w szkole.
To była niezapomniana wycieczka, podczas której poznaliśmy Kaszuby , ich wspaniałą przyrodę, miasta, porty i zabytki oraz ciekawych ludzi.

02 lipca 2014r. - www.ssp.zary.pl

....::::  ZIELONA SZKOŁA  2013  ::::....

USTKA

26 maja wyjechaliśmy na naszą ostatnią w tym roku szkolnym wycieczkę. Z samego rana gotowi do podróży stawiliśmy się na zbiórce. Zapakowaliśmy walizki do autobusów, pożegnaliśmy się z rodzicami i wyruszyliśmy nad wybrzeże Bałtyku. Podróż była długa, jednak wszystkim minęła szybko i przyjemnie. Do ośrodka dotarliśmy późnym popołudniem.
Ośrodek położony był przy samym zejściu do morza. Młodsze dzieci mieszkały w dużym pensjonacie, starsze w murowanych, dwupokojowych domkach. Mieliśmy do dyspozycji boisko i plac zabaw. Dzięki wszystkim zaplanowanym atrakcjom nie było mowy o nudzie.
Byliśmy w parku wodnym w Redzikowie. Pływaliśmy, szaleliśmy na zjeżdżalniach i walczyliśmy z żywiołem w „dzikiej rzece”. Świetnie się bawiliśmy.
Dzięki Zielonej Szkole dowiedzieliśmy się czegoś więcej o otaczającej nas przyrodzie i osobliwościach natury. Najciekawszą wycieczką był spacer po ruchomych, piaszczystych wydmach w Słowińskim Parku Narodowym. Zachwyciła nas forma terenu i piękne krajobrazy „polskiej pustyni”.
Innego dnia poznaliśmy uroki nadmorskiego lasu. Wraz z przewodnikiem wybraliśmy się na wycieczkę. Mieliśmy okazję wysłuchać miejscowych legend i zobaczyć związane z nimi miejsca. Zwieńczeniem wycieczki było zwiedzanie bunkrów wojskowych. Wysłuchaliśmy ciekawej lekcji historii i na chwilę przenieśliśmy się w czasy II wojny światowej.
Później uczestniczyliśmy w warsztatach rzemieślniczych. Mogliśmy ulepić naczynie z gliny i następnie wypalić je w ognisku. Projektowaliśmy piękne, pamiątkowe obrazki wykonywane na małych kawałkach drewna. Na koniec uczyliśmy się strzelania z łuku pod czujnym okiem mistrzów tej dziedziny. Każdy mógł tutaj wykazać się swoim talentem zarówno artystycznym, jak i sportowym.
Kolejną atrakcją był wyjazd do pasieki „Mała Barć” w Krzemienicy. Właścicielka opowiedziała nam ciekawostki pszczołach. Poznaliśmy budowę ula i mogliśmy zobaczyć go z bliska od wewnątrz, ponieważ był oszklony. Zrobiło to na nas niemałe wrażenie. Na Konic tej wizyty kupiliśmy pamiątki z wosku i miód.
Ostatnią atrakcją był rejs dużym, drewnianym statkiem pirackim po falach Bałtyku.
Niestety, wszystko, co dobre, szybko się kończy. W piątek rano po śniadaniu czekały już na nas autobusy gotowe do drogi powrotnej. Żegnaj przygodo!!!

26 maja 2013r. - www.ssp.zary.pl

....::::  ZIELONA SZKOŁA  2012  ::::....

MURZASICHLE

27 maja wybraliśmy się na 5 dni na Zieloną Szkołę. Mieszkaliśmy w pensjonacie „Zbójnik”, który znajdował się we wiosce Murzasichle, położonej ok. 10 km od Zakopanego.
Podczas pobytu pojechaliśmy do Doliny Kościeliskiej, wybraliśmy się na spływ Dunajcem, spacerowaliśmy po Krupówkach zwiedzaliśmy Zakopane, wjechaliśmy na Gubałówkę kolejką linową, pływaliśmy w basenach termalnych i korzystaliśmy z jacuzzi w Bukowinie Tatrzańskiej, w końcu podziwialiśmy piękno gór z Kasprowego Wierchu, na który wjechaliśmy wagonikiem.
Czas w pensjonacie umilały nam dyskoteki, tańczyliśmy przy muzyce kapeli góralskiej, gry i zabawy sportowe oraz ognisko, przy którym piekliśmy kiełbaski.
Zgodnie stwierdzamy, że była to jedna z najfajniejszych wycieczek szkolnych. To ogromne przedsięwzięcie powiodło się dzięki naszemu wzorowemu zachowaniu i zaangażowaniu naszych nauczycieli.
Z niecierpliwością czekamy na kolejna Zieloną Szkołę!

....::::  ZIELONA SZKOŁA 2011  ::::....

SZTUTOWO

O świcie, 22 maja, niemal wszyscy uczniowie klas 1-6 naszej szkoły oraz nauczyciele wyruszyli na Zieloną Szkołę do Sztutowo będącego częścią Żuław Wiślanych.
Podróż trwała cały dzień. Przyjechaliśmy do przepięknego ośrodka wypoczynkowego, w którym zakwaterowaliśmy się i zjedliśmy posiłek. Podobały się nam pokoje i ich wyposażenie, piękny zielony teren oraz niewielki kryty basen.

[WIĘCEJ]

....::::  ZIELONA SZKOŁA 2010  ::::....

GNIEZNO, BISKUPIN, KRUSZWICA

Po raz kolejny wyjechaliśmy na „zieloną szkołę”. W ostatnim tygodniu maja 2010 roku poznawaliśmy miejsca, gdzie rodziło się państwo polskie. Oczywiście zaczęliśmy od zwiedzania Gniezna, katedry Świętego Wojciecha oraz Muzeum Początków Państwa Polskiego. Mieliśmy okazję podziwiać rezerwat archeologiczny w Biskupinie oraz przyglądać się pracy kowala, garncarza czy mincerza. Mysia Wieża w Kruszwicy także zrobiła na nas ogromne wrażenie, tym bardziej, że musieliśmy się na nią wspiąć po stromych schodach. Po tym wyczynie mieliśmy czas na miły odpoczynek w czasie rejsu po Jeziorze Gopło.
Jednak tegoroczna „zielona szkoła” to nie tylko historyczne wycieczki, ale także zabawy w Western City, przejazdy bryczką i dyliżansem oraz jazda konna.
Wiele wrażeń, nowe doświadczenia i niezwykłe przeżycia. Ciekawe, dokąd pojedziemy w przyszłym roku?

....::::  ZIELONA SZKOŁA 2009  ::::....

POBIEROWO

Polskie góry widzieliśmy rok wcześniej, więc teraz przyszła kolej na polskie morze. Pod koniec maja 2009 całą szkołą wybraliśmy się nad Morze Bałtyckie. Tym razem wyjazd trwał 5 dni. Zwiedziliśmy miedzy innymi: Woliński Park Narodowy. Byliśmy też nad Jeziorkiem Turkusowym oraz jechaliśmy kolejką wąskotorową. Była to typowo przyrodnicza szkoła.

....::::  ZIELONA SZKOŁA 2008  ::::....

MIŁKÓW

W kwietniu 2008 pojechaliśmy na 3 dni podziwiać piękno naszych polskich gór. Było tak wspaniale, że wszyscy postanowiliśmy następną „ zieloną szkołę” przedłużyć.

Copyright ©  www.ssp.zary.pl - 2010. All Rights Reserved. Wszelkie prawa zastrzeżone.