[STRONA GŁÓWNA]

Projekty

INNE

Archiwum aktualności

....::::  ARCHIWUM ROKU SZKOLNEGO 2018/2019  ::::....

ZIELONA SZKOŁA W JASTRZĘBIEJ GÓRZE

2 czerwca wyruszyliśmy na zieloną szkołę do Jastrzębiej Góry. Gdy dotarliśmy na miejsce i zakwaterowaliśmy się w ośrodku, udaliśmy się na plażę powitać morze.
Podczas pobytu pojechaliśmy do miejscowości Hel. Zwiedziliśmy tam fokarium, przyglądaliśmy się karmieniu fok, ich akrobatycznym występom. A potem zakupiliśmy pamiątki.
Odwiedziliśmy farmę strusi afrykańskich w Kniewach. Dowiedzieliśmy się wielu ważnych i ciekawych informacji o znajdujących się tam m.in. strusiach, lamach, emu, kozach, kogutach, królikach. Mogliśmy skosztować pyszną jajecznicę przyrządzoną ze strusiach jaj oraz pieczone kiełbaski.
Wyruszyliśmy spacerem do Rozewia, aby móc podziwiać urokliwy krajobraz nadmorski ze znajdującej się tam latarni morskiej.
Mieliśmy przyjemność przysłuchiwać się gawędom kaszubskim. Poznaliśmy słowa oraz piosenki kaszubskie, a także tradycje i obyczaje żyjących w tych okolicach mieszkańców.
Korzystając z pięknej pogody, odpoczywaliśmy na plaży, budowaliśmy zamki z piasku, podziwialiśmy zachód słońca.
Na koniec naszego pobytu w Jastrzębiej Górze przygotowaliśmy ognisko i piekliśmy kiełbaski. Na terenie ośrodka graliśmy w piłkę nożną i siatkową.
Wszyscy wróciliśmy uśmiechnięci, pełni wrażeń i nowych doświadczeń.

17 czerwca 2019r. - www.ssp.zary.pl

Dyrektor Społecznej Szkoły Podstawowej ogłasza nabór
do klasy pierwszej na rok szkolny 2019/2020.

Wzór podania do pobrania tutaj lub w sekretariacie szkoły.

Plac Inwalidów 12           ul. Broni Pancernej 5
tel. 68 363 69 47                tel. 68 363 69 40

NAJLEPSZY WYNIK W WOJEWÓDZTWIE!

I MIEJSCE!!!

Osiągnęliśmy najlepszy wynik w wojewódzkich zmaganiach w konkursach przedmiotowych: 29 tytułów finalisty i 12 tytułów laureata.
Kochani laureaci! Zawsze wierzyliśmy w Waszą wiedzę i umiejętności, toteż z nieukrywaną radością przyjmujemy Wasze Sukcesy! Tytuł laureata w konkursach przedmiotowych to niebywałe osiągnięcie.
Zdajemy sobie w pełni sprawę z tego, jak wiele trudu trzeba było włożyć, ile wysiłku, systematycznej pracy, aby dojść do upragnionego celu. Wam to się udało. Brawo.
Pogratulujmy naszym laureatom i finalistom!

Język polski - laureaci:

02 czerwca 2019r. - www.ssp.zary.pl

06 lutego 2019r. - www.ssp.zary.pl

APEL Z OKAZJI ROCZNICY UCHWALENIA KONSTYTUCJI 3 MAJA

30 kwietnia 2019 r. na sali gimnastycznej odbył się apel z okazji rocznicy ustanowienia Święta Konstytucji Trzeciego Maja.
Uroczystość rozpoczęliśmy od wspólnego odśpiewania narodowego hymnu, czyli „Mazurka Dąbrowskiego”. Uczniowie zaprezentowali lekcję historii, która przedstawiała okoliczności uchwalenia pierwszej w Europie konstytucji, ustanowionej 3 maja 1791 r.
Podczas apelu wspólnie śpiewaliśmy pieśni patriotyczne przy akompaniamencie muzycznym, wykonywanym przez uczniów naszej szkoły.
Była to dla nas bardzo cenna lekcja historii i patriotyzmu.

23 maja 2019r. - www.ssp.zary.pl

WIELKANOC 2019

Wesołych Świąt Wielkanocnych,
smacznego jajka, szalonego
i wyjątkowo mokrego Śmigusa Dyngusa
oraz samych słonecznych i cudownych dni
życzy

Dyrekcja,
Grono Pedagogiczne,
Pracownicy Administracji i Obsługi.

19 kwietnia 2019r. - www.ssp.zary.pl

REJONOWE KONKURSY PRZEDMIOTOWE

W dniach od 5 lutego do 16 lutego odbywały się poszczególne konkursy przedmiotowe organizowane przez Lubuskiego Kuratora Oświaty.
Nasi uczniowie mogą pochwalić się super wynikiem, ponieważ aż 29 (!) zakwalifikowało się do etapu wojewódzkiego:

Język polski:
Weronika Mikoś (kl. 8b), Paulina Nowacka (kl. 7a), Katarzyna Szymszon (kl. 8c), Dominika Partyka (kl. 7c), Hanna Rudnicka (kl. 8a) i Julia Ruszkiewicz (kl. 7c).

Biologia:
Hubert Jackiewicz (kl. 8a).

Język angielski:
Weronika Mikoś (kl. 8b), Konrad Mosakowski (kl. 8c) i Paulina Nowacka (kl. 7a).

Chemia:
Piotr Maćków (kl. 8c).

Fizyka:
Kacper Lisik (kl. 8a).

Historia:
Konrad Dudek (kl. 7b), Piotr Maćków (kl. 8c), Jakub Sulikowski (kl. 6c), Piotr Becela (kl. 8b), Marcin Sekuła (kl. 7c) i Katarzyna Szymszon (kl. 8c).

Matematyka:
Dawid Chmal (kl. 8c), Kacper Lisik (kl. 8a) i Kacper Zych (kl. 8a).

Język niemiecki:
Kacper Zych (kl. 8a).

Geografia:
Zofia Kniat (kl. 8a), Marcin Łęcki (kl. 8c), Dawid Chmal (kl. 8c), Kacper Kurpiel (kl. 8c) i Katarzyna Szymszon (kl. 8c).

Język francuski:
Hanna Rudnicka (kl. 8a) i Hanna Słomka (kl. 7a).

Gratulujemy!

08 marca 2019r. - www.ssp.zary.pl

1 MIEJSCE W WOJEWÓDZTWIE

W konkursie matematycznym „Alfik” bardzo dobry wynik uzyskała Zuzanna Hass z klasy IV F. Zuzia zdobyła 1. miejsce w województwie oraz 58. miejsce w Polsce. Dobre wyniki otrzymali Szymon Szwajcer z klasy II B oraz Aleksandra Skobelska z klasy VI C.

Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

02 marca 2019r. - www.ssp.zary.pl

KONKURS RECYTATORSKI

01.02.2019 r. odbył się Szkolny Konkurs Recytatorski klas I - III. Do miejskich eliminacji nominowano: Milenę Chmielewską, Aleksandra Wrzołka, Dawida Brewińskiego oraz Mateusza Sulikowskiego. W Miejskim Konkursie Recytatorskim wyróżnienie otrzymał Mateusz Sulikowski.

04.02.2019 r. w Szkolnym Konkursie Recytatorskim brały udział klasy IV - VI. Do etapu miejskiego nominowano: Zuzannę Hass, Seana Sznajdera, Julię Butycz oraz Igę Falińską. Laureatem etapu miejskiego została Zuzanna Hass, która zakwalifikowała się do etapu powiatowego.

Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

22 lutego 2019r. - www.ssp.zary.pl

Drodzy Nauczyciele, pracownicy szkoły,
uczennice i uczniowie.

Z okazji zbliżających się świąt Bożego Narodzenia życzę Wam zdrowia, szczęścia i pomyślności.
W Nowym 2019 Roku wesołej zabawy.
Wszystkie dzieci i ich rodziców proszę o ostrożność i bezpieczeństwo podczas przerwy świątecznej. Wróćcie do szkoły zdrowi i wypoczęci.

Dyrekcja Społecznej Szkoły Podstawowej

22 grudnia 2018r. - www.ssp.zary.pl

ZŁOTO!

11 grudnia nasza szachowa drużyna została Złotym Mistrzem w Wojewódzkim Turnieju Szachowym. Naszym „złotkom” gratulujemy!

KARATE JEST SUPER!

Dwie uczennice naszej szkoły: Milena Malinowska ( kl. IIc ) i Nadia Wojakowska ( kl. IIb ) są zawodniczkami Klubu Karate Kontra Żary i od czterech lat trenują karate. Te młode sportsmenki w bieżącym roku szkolnym wywalczyły już najwyższe pozycje w zawodach ogólnopolskich.
20.10.18r. na Mistrzostwach Polski Karate IKA Milena zdobyła I miejsce, a Nadia - II, a 25.11.18r. w turnieju rankingowym karate IKA OCH i CUP Milena wywalczyła złoto, a Nadia - brąz.
Aktualnie Milena jest mistrzynią Polski w swojej kategorii wiekowej w konkurencji Kata i oczekuje powołania do kadry narodowej na zbliżające się Mistrzostwa Europy Karate IKA.
Kibicujemy naszym młodym mistrzyniom i trzymamy kciuki za dalsze sukcesy.

07 grudnia 2018r. - www.ssp.zary.pl

APEL Z OKAZJI 100-LECIA ODZYSKANIA PRZEZ POLSKĘ NIEPODLEGŁOŚCI

Dzisiaj, tj 9.11.2018r. , w naszej szkole, odbył się uroczysty, patriotyczny apel z okazji 100-lecia odzyskania przez Polskę Niepodległości. Punktualnie o godzinie 11.11 odśpiewaliśmy nasz wspaniały hymn pt. ,,Mazurek Dąbrowskiego”.

Potem obejrzeliśmy emocjonujące przedstawienie ukazujące drogę Polaków do wolności. Pieśni legionowe i patriotyczne, biel i czerwień oraz odświętne stroje stwarzały atmosferę życzliwości, radości i entuzjazmu. Po apelu z dumą, że jesteśmy Polakami żyjącymi w pięknej ojczyźnie, wróciliśmy do klas.

09 listopada 2018r. - www.ssp.zary.pl

SAMORZĄD UCZNIOWSKI

Samorząd Uczniowski to zespół uczniów wybierany demokratycznie przez uczniów naszej szkoły we wrześniu każdego roku. Reprezentuje wszystkich uczniów, stoi na straży ich praw i obowiązków, współpracuje z dyrekcją, nauczycielami, gospodarzami klas oraz rodzicami dla dobra całej społeczności.

W roku szkolnym 2018/2019 w skład samorządu wchodzą:

1. Zych Natalia - przewodnicząca
2. Galasiak Paulina - zastępca
3. Skobelska Aleksandra - zastępca
Działania samorządu koordynuje jego opiekun, pan Tomasz Babula.

19 października 2018r. - www.ssp.zary.pl

DZIEŃ EDUKACJI NARODOWEJ

Dnia 12 października 2018 r. w naszej szkole odbył się uroczysty apel z okazji Dnia Edukacji Narodowej. Uczniowie zaprezentowali spektakl pt. „Niezbędnik nauczyciela”. Przedstawione zostały przedmioty niezbędne w pracy nauczyciela. Dzieci wykonywały na instrumentach, przygotowane wcześniej, utwory muzyczne. Wspólnie śpiewaliśmy piosenki. Na koniec złożyliśmy życzenia wszystkim nauczycielom.
Atmosfera podczas uroczystości była radosna i wzruszająca.

19 października 2018r. - www.ssp.zary.pl

WYCIECZKA DO WARSZAWY

Dnia 5 września uczniowie klas siódmych i ósmych wybrali się na trzydniową wycieczkę do Warszawy. O godzinie 4.30 wsiedliśmy do autobusów, którymi pojechaliśmy do Zielonej Góry. Stamtąd pociągiem do stolicy. Podróż koleją była ekscytująca, gdyż wielu z nas jeszcze nigdy tak nie jechała.
Po kilku godzinach dotarliśmy na warszawski Dworzec Centralny, na którym czekał na nas przewodnik. Tramwajem, a następnie autobusem miejskim dotarliśmy do naszych hosteli, gdzie zostawiliśmy bagaże.
Zwiedzanie Warszawy zaczęliśmy od Starego Miasta. Podziwialiśmy Zamek Królewski, Kolumnę Zygmunta, Bazylikę św. Jana Chrzciciela, Rynek, w końcu doszliśmy pod pomnik Syrenki Warszawskiej. Następnie Krakowskim Przedmieściem dotarliśmy do Grobu Nieznanego Żołnierza. Zwiedziliśmy piękny Ogród Saski, a później wjechaliśmy windą na 30. piętro Pałacu Kultury i Nauki, skąd podziwialiśmy panoramę miasta. Ostatnim punktem programu była kolacja w „Złotych Tarasach”. Do naszych hosteli wróciliśmy około godziny 22.00, gdzie pełni wrażeń mogliśmy odpocząć.
Kolejny dzień rozpoczęliśmy od wizyty na Cmentarzu Powązkowskim, gdzie w skupieniu obejrzeliśmy groby sławnych Polaków. Byliśmy na grobach żołnierzy AK z powstania warszawskiego, przy kwaterze Smoleńskiej i przy grobie znanej artystki Kory.
Obiad zjedliśmy w zabytkowej restauracji i udaliśmy się do Centrum Nauki „Kopernik”. Tam spędziliśmy ponad trzy godziny, eksperymentując i bawiąc się rezultatami naszych doświadczeń. Dzień zakończyliśmy posiłkiem w „Złotych Tarasach”.
Trzeciego, ostatniego dnia wycieczki zwiedziliśmy Muzeum Powstania Warszawskiego. To była fascynująca, historyczna podróż w czasy II wojny światowej. Wrażenia niezapomniane, do tego pojawiła się pani ambasador USA, i musieliśmy trochę czekać, żeby kontynuować zwiedzenie. Szokujący był dla nas film „Miasto ruin”.
Po wyjściu z muzeum dotarliśmy do nowoczesnej części Warszawy, przeszliśmy po byłych terenach getta warszawskiego. Przejechaliśmy się metrem i tramwajem. Ponownie dzień zakończyliśmy w „Złotych Tarasach”. Zrobiliśmy zakupy i zjedliśmy obiadokolację. W trakcie jazdy do hosteli po bagaże i na dworzec podziwialiśmy Wisłę, Stadion Narodowy i nowoczesne budynki.
Do Żar wróciliśmy zmęczeni, ale pełni wrażeń. Piękna jest nasza stolica, jesteśmy z niej dumni, również i z lekcji historii, które „zaliczyliśmy” podczas tej niezapomnianej wycieczki.

02 października 2018r. - www.ssp.zary.pl

WYCIECZKA KLAS 4-6

W dniach 12-14.09.2018r klasy IV, V, VI udały się na wycieczkę do Karpacza.
Pierwszego dnia po zakwaterowaniu w ośrodku „Mieszko” udaliśmy się do miasteczka Western City. Czekały tam na nas ciekawe atrakcje. Dzieci strzelały z łuku, rzucały podkową, jeździły kolejką oraz konno. Potem weseli usiedliśmy przy ognisku i piekliśmy kiełbaski. Na koniec naszego pobytu w Western City obejrzeliśmy zapierający dech w piersiach spektakl pt. „Napad na bank”.
Drugiego dnia wszyscy udaliśmy się w góry. Spacerując, podziwialiśmy piękne krajobrazy Karkonoszy. Dzięki przewodnikom dowiedzieliśmy się wielu ważnych i interesujących informacji. Wieczorem udaliśmy się na zakup pamiątek.
Ostatniego dnia poszliśmy do Muzeum Figur Woskowych. Woskowe postacie z bajek wprawiały nas w zachwyt. Na pamiątkę wykonywaliśmy sobie zdjęcia przy eksponatach.
Pełni wrażeń i z uśmiechami na twarzy wsiedliśmy do autobusów i udaliśmy się w drogę powrotną do Żar.

28 września 2018r. - www.ssp.zary.pl

INAUGURACJA ROKU SZKOLNEGO 2018 /2019

Drodzy uczniowie!
Zapraszamy Was na uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego 2018/2019 dnia 3 września 2018 r. do sali gimnastycznej w budynku głównym wg następującego planu:

- godz. 9.00 – klasy V, VI, VII, VIII,
- godz. 10.30 – klasy I, II, III, IV.

Czekamy na Was z niecierpliwością.
Nauczyciele

24 sierpnia 2018r. - www.ssp.zary.pl

WYKAZ PODRĘCZNIKÓW NA ROK SZKOLNY 2018

Poniżej zamieszczamy wykaz podręczników na rok szkolny 2018/2019, które muszą dokupić rodzice.

[WYKAZ PODRĘCZNIKÓW]

09 kwietnia 2018r. - www.ssp.zary.pl

Copyright ©  www.ssp.zary.pl - 2010. All Rights Reserved. Wszelkie prawa zastrzeżone.